SVI NA JUG

Južni deo neba iz naših krajeva je uvek bio fascinantan. Tamo se nalazi centar galaksije a samim tim je i najbogatiji fascinantnim objektima koji se razaznaju i u najslabijem dvogledu. Moj prvi pokušaj snimanja južnog neba je prošao traljavo; praćenje ekvatorijala na jugu je uvek najosetljivije u smislu preciznosti. Sem toga na uglovima slike se vidi aberacija zbog koje neke zvezde nisu lepo složene u procesu stakiranja.
Snimio sam 40 snimaka po 15sec na ISO 1600 ali se ne sećam koliko je upotrebljeno za stakiranje, negde oko tridesetak. U svakom slučaju tu je trebalo biti rigorozniji; sad znam za ubuduće.
Na snimku minimalno podešavanom u DeepSkyStackery se vidi šum i greške u slaganju. Naravno, i curves u PS-u.



http://picasaweb.google.com/lh/photo/mE0qYVhdHCvDWMJI9A2usQ?authkey=Gv1sRgCP6cx_DEnvy4bQ&feat=directlink

Sledeće na redu je bilo to malo popraviti. Za šum NoiseNinja nije obećavao puno pa sam oprezno koristio median i blur u PS-u. Pošto su se pritom izgubile zvezde granične magnitude (očekivano) sjajnije zvezde je trebalo spasiti primenom unsharp mask funkcije.
Svestan sam da ova malo agresivnija vrsta obrade nije svojstvena astrofotografiji ali je i činjenica da tako treba obrađivati fotke slabijeg kvaliteta da bi se bilo šta dobilo. A ova slika može služiti kao pokazatelj početnicima sa dvogledam šta treba gledati.




Коментари