M27 PONOVO

Ponekad se baš prijatno iznenadim, ovog puta konkretno. Moj prošli pokušaj M27 se završio neslavno ne zato što sam imao loš stack već zato što sam ga obradio na pogrešan način. Danas znam za cake koje se koriste kod stakiranja 8-bitnih JPEG frejmova na jeftinijim aparatima, a ne treba zaboraviti i nivo šuma koji kod ovih aparata nije ni približan nivou šuma profesionalnih aparata. Cilj je, znači, bio dobiti bolju sliku od one pre tri meseca (što i nije bilo teško). Uz promenljivu sreću sa praćenjem (nekoliko slika su zahtevale korekciju pomaka u PhotoShopu) dobio sam 39 prihvatljivih lightova koji ukupno daju 9min 45sec. Sve to na ISO1600 daje mogućnost registrovanja i periferije ove planetarne magline. Na početku sam profiltrirao sve snimke od šuma (NoiseNinja). Stack u TIF-u sam malo dorađivao u DSS-u a malo u PS-u. U ovom drugom je rađeno lako skidanje šuma prvo median a zatim gaussian blur. To je malo uništilo sjaj pa se moralo posegnuti za unsharp mask - time su zvezde povratile oštrinu bez efekta na maglinu. I pošto je na kraju nebo bilo prilično plavo rađena je opcija replace color>desaturated takođe bez efekta na površinu M27.

Rešio sam da probam ponovo, ovog puta sa oštrijim skidanjem šuma i efikasnijim ubijanjem nehomogene pozadine. Rezultat je na isti način prošao PS sem što sam nebo doveo na tamniji nivo što je rezultovalo nešto smanjenom graničnom magnitudom. Sama maglina je lepša ali sa slabije izraženim detaljima. Dobra je za pokazivanje nekome ko ne zna mnogo o astronomiji...


Коментари