LABUD U JUNU
Sinoć je transparencija bila zaista vrhunska, šteta je bilo to ne iskoristiti za neku wide-field fotku. Labud koji se penje je bio idealna meta bez obzira na Mesec koji se već solidno popeo na nebu.
Više puta mi se dešavalo da fotke snimljene sa tripoda imaju onu legendarnu distorziju kit objektiva na 18mm pa jednostavno nakon toga ne mogu da se stakiraju. Rešenje je skuplji objektiv ili piggy-back montiranje (mada i tad se javlja isti problem, ali je moguće stakirati više fotosa). Za kit objektiv se zna da je oslobođen distorzija u potpunosti na 35mm mada veoma zahvalne rezultate (u potpunosti je moguće korigovati ih) ima već na 24-28mm. Ovo važi za noviju IS verziju, stara ima lošije optičke karakteristike mada ne bi tu trebalo da postoji preterana razlika oko ovoga.
Bilo kako bilo pokušao sam da izvučem maksimum iz 18mm što je, razumljivo, teško. DSS je za divno čudo stakirao svih 10 fotki i ovde imamo rezultat 10x30sec, ISO1600, f5, 18-55IS at 18mm.
Obrada je malo agresivnija jer sam hteo da vidim do koje se granice može ići sa ovako kratkim ekspozicijama. Zato su detalji u krošnji drveća otišli...
Malo opreznija obrada donosi manje kontrasta, zajedno sa balansom boja (daylight) koji nije menjan:
Prilično fascinantno za snimanje od kuće, uključujući Mesec na 10-15st i LP.
Više puta mi se dešavalo da fotke snimljene sa tripoda imaju onu legendarnu distorziju kit objektiva na 18mm pa jednostavno nakon toga ne mogu da se stakiraju. Rešenje je skuplji objektiv ili piggy-back montiranje (mada i tad se javlja isti problem, ali je moguće stakirati više fotosa). Za kit objektiv se zna da je oslobođen distorzija u potpunosti na 35mm mada veoma zahvalne rezultate (u potpunosti je moguće korigovati ih) ima već na 24-28mm. Ovo važi za noviju IS verziju, stara ima lošije optičke karakteristike mada ne bi tu trebalo da postoji preterana razlika oko ovoga.
Bilo kako bilo pokušao sam da izvučem maksimum iz 18mm što je, razumljivo, teško. DSS je za divno čudo stakirao svih 10 fotki i ovde imamo rezultat 10x30sec, ISO1600, f5, 18-55IS at 18mm.
Obrada je malo agresivnija jer sam hteo da vidim do koje se granice može ići sa ovako kratkim ekspozicijama. Zato su detalji u krošnji drveća otišli...
Malo opreznija obrada donosi manje kontrasta, zajedno sa balansom boja (daylight) koji nije menjan:
Prilično fascinantno za snimanje od kuće, uključujući Mesec na 10-15st i LP.
Коментари
Постави коментар