SATURN U ODLASKU

Ove godine je to bilo to, Saturn lagano odlazi u položaj nepovoljan za posmatranje. Moguće je, naravno, planetu i dalje posmatrati ali relativno nisko, u sumrak i sa popriličnom atmosferskom distorzijom karakterističnom za objekte na maloj visini. Bilo kako bilo, Saturn je uvek interesantna meta; njegovi prstenovi tek ove godine dolaze u povoljan položaj za posmatranje (i snimanje).
Moj teleskop je pre svega deep sky instrument tako da sa žižnom daljinom od 750mm i f5 ne treba diskutovati da li daje vrhunske rezultate na planetama. Ne daje. Ali kad je to meni bila prepreka...
150/750 + 10mm okular + 2x barlow + canon a560 4x optički:



Potom sam na sve to dodao i optički zum od 3x (ukupno može 4x) tako da je uvećanje aparata bilo 3x4=12 puta. Slika jeste veća (kao i šum) ali nikavi novi detalji se ne mogu uočiti. Jedino što postaje uočljivije su optički nedostaci.



Na kraju složio sam se sam sa sobom i digitalni zum stavio na 1.5. Pošto sam snimio malo duži klip (90sec, prethodna dva imaju po 60sec) mislim da ovo više-manje probno snimanje Saturna pokazuje koje postavke treba nadalje koristiti.

Коментари