NEOBAVEZNI EKSPERIMENTI

Ništa lepše od iznenađenja vremenom. Na osnovu teorije verovatnoće moguća su i nepredviđena razvedravanja kojih nema sudeći po ETA modelu; to sam upravo svojim očima video u konkretnom slučaju. Zato sam smesta počeo da montiram opremu...
Naravno, da sve ne bi bilo idealno pobrinuo se južni vetar koji se može klasifikovati (da je bio par čvorova jači) kao uragan. Tu su i svetlosno zagađenje na jugozapadu (južni deo Jagodine i cela industrijska zona) kao i pun Mesec koji je baš tad izlazio.

Svejedno, plan te večeri nije postojao. Pokušao sam da snimim kometu Panstarrs ali đavola, nije bilo moguće na predviđenom mestu videti bilo šta sa repićem. Da sam snimio neku dužu ekspoziciju možda bih je i našao, ali bih morao mukotrpno da pomeram kadar okolo, dok nešto ne ulovim. Čisto gubljenje vremena, pa sam odustao - ionako je njen sjaj primetno pao čim je ni u teleskopu ne razaznajem.
Drugi cilj je bila supernova u M65, okinuta je jedna ekspozicija od 30sec ISO1600 s namerom da to kasnije posluži za astrometriju ali opet ćorak. Dotično novorođenče se uopšte ne vidi, verovatno je i dalje ispod 15mag. Na slici je to gornja galaksija a najsjanija zvezda pored galaksije je 12mag. Videćemo narednih dana.



Kad astrofotograf padne u očaj onda se snimaju opšte stvari, kao npr Orionova maglina, i to sam upravo uradio. Uprkos svim nepovoljnim faktorima (plus činjenica da mi aparat nije modifikovan) rezultat od 23 fajla po pola minuta na ISO1600 je maksimalno rastegnut. Rezultatom sam zadovoljan jer sam očekivao mnogo lošiji - u momentu završetka snimanja maglina je bila na 25 stepeni visine tačno iznad južnih delova grada. Da bi uočili razliku prvo ide jedna pojedinačna slika a zatim finalni rad.



 Što se tiče Trapezijuma, svi znamo da njega treba maskirati. Ako pažljivo pogledate prvu sliku uočava se da je taj region konkretno izgoreo. Da bih dobio detalje u trapezu iskoristio sam dva snimka po 10sec, preklopio ih u PS i to je služilo kao maska.


Postupak je generalno sledeći: pomoću copy-paste se ubaci ova 10sec slika kao layer u pozadinu glavne slike. Grupu layera iliti slojeva imate u donjem desnom uglu ekrana. Blending mode je nebitan, slobodno ostavite normal, opacity ide na 100%. Sad treba odabrati eraser tool, master diameter oko 100, opacity oko 10-30. Zadnjim kontrolišete pritisak gumice kojom brišemo, veći broj - jače brisanje. Ako niste sigurni stavite slobodno manju vrednost.
Elegantno krenite da brisuckate Trapezijum (vodite računa da vam bude aktivan gornji layer tj glavna slika, jer na njojze brišete) i odmah vidite čaroban rezultat: pojavljuju se detalji iz spaljenog regiona.
Ako iz nekog razloga želite da podešavate detalje u Trapezijumu (skidanje šuma, boje, saturacija, nebitno) onda se klikne na donji layer i radi samo sa njim.

To je (vrlo) ukratko opisan metod maskiranja. Možete je koristiti kod pejzaža, maltene bilo koje vrste fotografije i kad u suštini ovladate maskiranjem - shvatili ste srce Photoshopa.

Коментари