NEBO ISTOČNE SRBIJE

Kao što samo ime kaže tema nosi naziv koji se odnosi na mini-turneju koju sam sproveo u (ne)delo 25.II 12 iz neobjašnjivih razloga. Ispostavilo se da je na nebesima tad bilo nekoliko interesantnih stvari za slikanje...
Ali da pođem ispočetka. Navedenog datuma je bilo vidljivo dosta objekata iz Sunčevog sistema na zapadu: Merkur, Uran, Venera, Mesec i Jupiter. Čak su bili raspoređeni na jedostavan ali i interesantan način.
Slikano je iz sela Vrmdža, na severu Sokobanjske kotline, desetak km južno od Rtnja.



Brdo u prvom planu predstavlja stene sa drevnim srednjevekovnim ostacima utvrđenja. Sledeća stvar koju sam uradio je da snimim širokougaonu panoramu (zato sam i poneo stativ, jelte):



Objekti koji se daju uočiti su obeleženi, zajedno sa njihovim pozicijama. Vredi napomenuti da je Uran u tom momentu imao magnitudu oko 6.0 što ga je činilo nevidljivim ljudskom oku - ali je na TIF-u nakon osnovne obrade itekako uočljiv. Budući da sam čekao da se nebo malo zatamni kako bih ulovio i Uran izgubio sam Merkur koji je potonuo ka zapadu.



Kada sam se okrenuo ka istoku ispostavlio se da nema toliko LP-a koliko sam očekivao da će biti. Pogled ka centru naselja i osnovnoj školi (white balance na tungsten, što se vidi po boji neba):



I još jedan primer koji svedoči o veoma čistom nebu. Sa vrha prevoja Čestobrodica sam snimio ovu jednu jedinu ekspoziciju juga odnosno Oriona u tranzitu. Dakle, slika nije stakirana! U pitanju je 30sec, ISO1600 i f4.5.
Ovakvo nebo se ne viđa svaki dan.

Коментари