BUBBLE NEBULA I M52


Messier je, gledajući M52, izhalucinirao nebulu. Znajući kojim je instrumentima posmatrao jasno je da toga tamo jednostavno nije bilo. Činjenica je da je u blizini bubble nebula ali se ona vidi samo na fotografijama duge ekspozicije. Doduše jedan (najsjajniji) sektor pored zvezde magnitude 8 je vidljiv. Zvezdu vidite kako ekscentrično stoji skoro na ivici mehura.
Moguće je pod izuzetnim okolnostima uočiti pramen gasa oko zvezde ali danas je to skoro utopija. Potrebno je zaista dobro nebo, i/ili LP filter a može koristiti i nebula filter. Celu strukturu nebule ima smisla očekivati samo na fotosima sa dobrih lokacija.
Sa južne strane Crnog vrha smo snimali ovu nebulu i, iskreno, očekivao sam malo bolji rezultat. Doduše ona je kompletno fotografski nevidljiva kad je snimam od kuće tako da u neku ruku treba i da budem zadovoljan.



Upotrebljeno za stack 41 slika po 30sec ISO1600 na teleskopu 150/750. Jedan deo slika je odbačen jer je južni vetar nenormalno duvao - a mi smo, falla bogu, bili smešteni na južnim padinama.
Izuzev NGC7635 odnosno bubble nebule ovde se vidi i jato M52 čije zvezde magitude 9-13 bez problema prave lepu mrljicu i u običnom dvogledu. Inače je prečnik jata 13 uglovnih minuta.

Pošto nisam bio zadovoljan dimenzijama zvezda na gornjoj slici ponovo sam obradio stack. Primenio sam gomilu manjih trikova u Photoshopu oko selekcije i smanjivanja dimenzija zvezda. U suštini mislim da sam dobio bolji rezultat ali je ujedno i lošije definisana nebula. Mislim da na ovome tek treba eksperimentisati.

Коментари