JATO NGC7062 U LABUDU

Ja retko posmatram teleskopom, uglavnom fotografišem. Međutim, rešio sam da sat vremena "potrošim" na razgledanje Mlečnog Puta od Labuda do Kasiopeje, uglavnom loveći otvorena jata. Ne računajući M39 koje je više-manje dvogledski objekt ( i koje stoga otpada za fotos) u okolini sam našao lepo malo jato koje sam kasnije identifikovao kao NGC7062. Reč je o jatu magnitude 8.2 i prečnika 7 minuta.



Kao što se i vidi na slici ovo skoro loptasto, umereno kompresovano jato ima zvezde-članice čija magnituda počinje od 13. Ukupno 26x15sec ISO800, poprilično kratka ekspozicija (total 6.5 minuta) ali sam hteo da dobijem najoštriju sliku, bez obzira na prosečnu atmosferu i grešku montaže.
I imajući u vidu jako kratko vreme izlaganja detalji su odlično uhvaćeni. Na osnovu Simplay-flash dodatka za Simbad najniža prikazana magnituda je nešto ispod 17. Evo i 100% cropa:



LP koji je uvek prisutan i kratka ekspozicija čine ovo prilično dobrim rezultatom.

Коментари