RANI RADOVI SATURNA

Red je da počnem i sa malo boljom obradom snimaka Saturna koji su rađeni pre nekoliko meseci. Kada se malo bolje odradi sve u Registaxu 5 i u Photoshopu primetan je napredak u obradi. Uzimajući sve okolnosti nesavršenosti teleskopa i digitalca (koji jedva registruje Saturn na većem uvećanju, pošto je isti dosta taman) mislim da ovo nije daleko od maksimuma ove kombinacije opreme. Koristio sam klip bez praćenja (rekoh, rani radovi) gde je 590 frejmova ukupno odrađeno s tim što je uz plossl 10mm i optički zum 4x korišćen i digitalni zum pa je snimano na uvećanju od 700-900x. To rezultuje tamnom i prepunom šuma slikom tako da Registax nije mogao da se slajderima nagazi do daske. Nema veze; i ovako je snimak puno bolji od onog što sam očekivao.

Sledeće je Saturn rađen u B/W tehnici jer sam pomislio da će matrica Canona bolje registrovati detalje ako svi pixeli budu radili isti posao. Tj. B/W. Izgleda da sam se prešao.

Ovo dole je potez očajnika na samom početku bavljenja Saturnom; 201 jpeg sličica izvađena iz klipa i stakirana ručno u Registaxu s namerom da ih složim preciznije. U tome sam uspeo ali je koštalo đavo ipo vremena.

 

Što se tiče podešavanja klipa na PowerShot A560 najbolja kombinacija je balans staviti na cloudy a pritiskom na taster ISO slajder dovesti na najsvetlije. Kod Saturna nema smisla ići na 30 fps pa ostaje 15. Što se tiče zuma tu ko koliko hoće; premda ako u pogon stavite i optički i digitalni biće previše šuma i muka u obradi.

Коментари