ARP 72

U sazvežđu Zmije, tačnije glavi iste (Serpens Caput) se nalazi mala zvezda Kappa Serpens magnitude 4.3. Itekako se vidi golim okom pod iole pristojnim nebom (što znači da sam je ja odavde jedva uočavao). Specifično je što se u istom vidnom polju nalazi objekat koji je u Atlasu čudnih galaksija čuvenog Holtona Arpa obeležen pod brojem 72.
Reč je o interakciji dve galaksije: NGC 5994 i NGC 5996. Ova druga ima poremećenu spiralu kao rezultat interakcije i time je zaslužila mesto u Atlasu. Inače, svi brojevi u Arp katalogu ispod 100 označavaju galaksije u interakciji sa svojim satelitima. Konkretno Arp72 se klasifikuje kao spiralna galaksija u interakciji sa svojim malim satelitom velike površinske sjajnosti - na ovim slikama se vidi kao zvezdolika tvorevina pored produžetka spiralne grane.

Pošto snimanje od kuće nosi mali dinamički raspon napravio sam eksperiment. Prilikom obrade stack je prebačen u crno-beli oblik radi većeg dinamičkog raspona. Takođe sam radio u 32-bitnom modu gde god sam mogao. Cilj je bio izvući što veći dinamički raspon iz ove slike.
Ukupno je snimljeno samo 13 fotosa po 30sec na ISO1600. To ukupno daje 6.5min izlaganja i to u uslovima velikog LP-a.

Sjajna zvezda u kadru je Kappa Serpens; takođe dole je crop 100% sa minimalnim uvećanjem (oko 15%).




Ovaj objekat sam ponovio u boljim uslovima: ispod Crnog Vrha na 430m nadmorske visine se nalazi Kalenovac. U principu uslovi su bili relativno dobri, jedino transparencija nije baš bila nenadmašna.
Pošto se radi o objektu koji se nalazi blizu ekliptike sve greške montaže se značajno uvećavaju, pa sam ekspozicije skratio na 15sec i ISO1600. Tako je snimljeno 86 light snimka i to iznosi sasvim prosečnih 21 ipo minuta efektivnog snimanja.

Cilj je bio videti da li će (i koliko) bolji rezultat dati bolji uslovi nasuprot duplo kraćim ekspozicijama. Rezultat je dole, da napomenem da se u obradi vrlo brzo pojavio banding (horizontalne trake kao znak senzora pod mukama) i tu sam morao malo da razmišljam kako da to maskiram. Na kraju je uspelo, s tim da galaksija ipak pokazuje značajno bolje detalje.



Коментари