ISS IZNAD RTNJA

Kad nekog hoće onda ga baš hoće. Kao recimo mene 25.2.2012 dok sam snimao star trailse u okolini Rtnja. Fascinantna planina nije baš bila zadovoljavajuće osvetljena zalazećim Mesecom kao što to ume da bude slučaj.
Na slabom mrazu sam predpostavio da će polupuna baterija izdržati pola sata i pogodio sam. To je bilo dovoljno da snimim 44 snimka po pola minuta svaki, na uobičajenih 1600 ISO. Blenda je bila f4.5, hromatske aberacije su kod ove vrste fotografije u drugom planu. Bitno je bilo dobiti što je moguće više svetla.



Nakon obrade u Startrails i PS CS3 sam primetio da imam avion koji je u inat prešao preko dijagonale snimka. Umetnici bi rekli "napravio baroknu dijagonalu".
Kad sam malo bolje pogledao, ispalo je da nije avion - trag je kontinuiran i nema pozicionih trepćućih svetla.
Proverio sam na heavens-above i imao šta da vidim: ISS je prošao na takav način da bolju kompoziciju nisam umeo da odaberem (sve i da sam mogao da biram).
Hvala braćo Amerikanci.

Evo i animacije.

Poređenja radi, ako je pejzaž lepo osvetljen polupunim Mesecom onda rezultati umeju da budu i ovakvi:




Коментари

  1. Анониман3. март 2012. 19:48

    Yagodinac veliki pozdrav,
    hvala sto si po onakvom vremenu napravio ovako kvalitetan materijal nad Rtnjem.

    Duh Rtnja te pozdravlja i zahvaljuje na trudu.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар