MOJA M27


Dugo vremena sam odlagao da snimim M27 sve dok nisam shvatio da ja nemam zapravo nijednu fotku te planetarne magline... Imam neke starije rađene kompaktima ali su to infantilni eksperimenti dostojni jedino rudimentirane opreme kojom su snimani. Postoji i jedna koja je snimljena teleskopom Dragana Radmilovića (SW 200/1000) koja zbog veće žižne daljine daje nešto više detalja ali... nemam nijednu svoju M27.
Zato sam snimio gomilu ekspozicija po 30sec i ISO1600, odbacio dobar deo i ostao sa 21 snimkom što je bilo sasvim dovoljno za stakiranje.



U suštini M27 je početnički objekt; veoma je velika u odnosu na većinu ostalih planetarnih maglina a i sjajna je. Dobijanje detalja u M27 je moguće bilo kojim teleskopom ili čak nekim teleobjektivima veće žižne daljine.
Otežavajući faktor je predstavljao Mesec koji je izašao upravo na početku snimanja tako da sam rezultatom zadovoljan. Podsetiću vas da je efektivno vreme izlaganja iznosilo deset minuta.



Na 100% cropu se vidi mali pomak na najsitnijim zvezdama, a i vidi se da je šum prisutan (nastao rastezanjem slike koju čini samo 21 frejm). Da je bilo više frejmova i šuma bi bilo manje.
Dumbbell nebula (vesela maglina u prevodu :-)) je prva planetarna maglina koju je otkrio Charles Messier. Obično ljudi smatraju da je njegovo prvo otkriće bila M1 ali nju je otkrio John Bevis. Danas se smatra da je brzina širenja ove magline 31km/sec a prečnik jednu svetlosnu godinu. Kad se računanje okrene naopako ispada da je beli patuljak unutar M27 eksplodirao pre oko 10 hiljada godina.

Коментари