ISEČENA M17

Na južnim obroncima Crnog Vrha, ispred G. Miševića se nalazi vidikovac otvoren ka jugu. Južno nebo je tamo slobodno od LP-a jer je najbliži grad u tom pravcu Kruševac koji i nije nešto veliki, a sledeći tek preko Kopaonika Priština.
Dok sam kadrirao napravio sam veliku glupost: pomešao sam M16 i M17 tako da sam prvi centrirao umesto druge. Istini za volju to uopšte nije teško - tražilac eosa 20d ne spada ni u najbolje ni u najgore; ali se svakako ne može meriti sa okularima i teleskopima. Svejedno, uspeo sam M17 da smestim na samu periferiju.



Snimak je nastao kombinovanjem ukupno 46 slike po pola minuta na ISO1600 i kroz pentacon 200 na f6.0. Nakon obrade je postalo jasno da imam dva čudna objekta koje nisam našao u Winstarsu. Obeleženi su sa ?1 i ?2 i moje teorije o njima su sledeće:

?1) liči na planetarnu na prvi pogled. Na drugi pogled se može zaključiti da planetarne ne sijaju samo na Ha frekvenciji (u prevodu nisu samo crvene već i plave itd) tako da dolazi u obzir druga teorija koja kaže da je reč o kondenzatu iz koga nastaju zvezde. Zasad sam skloniji drugoj predpostavci. Simbad ništa ne konkretno ne kaže o tome.

?2) na prvi pogled liči na malo globularno jato. Unutar Mlečnog puta se ista retko projektuju (ali ne i nemoguće: M56 recimo) a i rezolucija 200mm pentacona nije dovoljna da izvučem zaključak. Simbad kaže da je to "open /galactic cluster" C1814-133.



Svejedno, ako se izuzme pogrešno kadriranje fotkom mogu tu i tamo da budem zadovoljan. Idući put će biti bolje a zasad to je to.

Коментари