DIJAGONALE U ASTROFOTOGRAFIJI

Svako ima neku svoju ideju kako da bude originalan u fotografskom izražavanju. U ovom slučaju su mi dijagonale bile faza u kojoj sam ostao zaglavljen skoro dva meseca. Sve gde god da pogledam je sadržavalo nekakve dijagonalne elemente...
To se vidi i na ovim slikama.


Jednom drvetu je verovatno svejedno da li je dan ili noć. Naročito ako drvo više nije živo. A posebno je svejedno da li zauzima dijagonalan ili neki drugi položaj.


Eksponirano je u gornjem slučaju oko sat vremena, sve slike su snimane po pola minuta na ISO1600, f6.3, 20mm. Nakon toga spajano i podešavano u PS CS3. Napravio sam akciju u PS koja spaja i pegla layere a to savetujem i svima koji kreću da rade ovaj tip fotografije. I inače je besmisleno drugačije raditi; voleo bih da vidim stanje harda i procesora onog kompjutera koji istovremeno radi sa 120 layera.

Drago mi je što je Mesec u svojoj fazi iluminacije 90% poslužio kao perfektno svetlo koje je osvetljavalo drvo.
Inače, region koji je na slici obuhvata približno Kasiopeju i Persej sazvežđe. Sever (i Severnjača) su levo, nešto izvan granica fotke.


Kad smo već kod starih drveta, pa još i dijagonalno orijentisanih, evo još jedne avgustovske slike sa vrlo sličnim parametrima. Jedina bitnija razlika je u tome što ovde nema Meseca već iluminaciju daje okolni LP. Samim tim je bila potrebna vratolomija u podešavanju boja a ovim romatničnim nijansama sam posebno zadovoljan.

Коментари