OTKRIĆE?! KAKO DA NE

Kad se samo setim, dođe mi da puknem od smeha. Da sam pesimista pukao bih od muke.
Plan te večeri je bio da snimim NGC6746 (zbijeno jato) pored koga se nalazi planetarna nebula PK 36- 1.1 magnitude 13.2. Jato sam lako našao (bar se nadam, ne liči preterano po mapama ali još manje liči na susedno NGC6760 sa kojim mogu da ga pomešam) ali od nebule ni traga.
Međutim, prilikom oduzimanja flat frejma plavičasta nebula je iskočila:



Pitanje je šta sam snimio jer po mapama ovo ne liči preterano ni na NGC6749 ni na PK 36- 1.1, bar po rasporedu sjajnih zvezda. A u tom delu M.puta nema mnogo zbijenih jata i oko njih planetarnih!
Crop 100%:



Nakon raznih nagađanja (prašina na senzoru, jato jeste NGC6749, jato nije NGC6749, pa onda jato je nebitno a planetarna je PK036-013, itd) javio se moj drug Laci koji me redovno vadi iz ovakvih situacija.
Celo vidno polje je oko 10 stepeni južnije od onog koje sam planirao da uhvatim. Zato planetarna nebula nije iskočila u očekivanom gornjem desnom uglu već levo. I naravno, nije reč o jatu NGC6749 ni o planetarnoj PK36 1.1; već o jatu NGC6712 i planetarnoj maglini IC1295.
A već sam hteo da objavim otkriće planetarne... :-)

Коментари