M3 MALIM I VELIKIM CANONOM

Svako poređenje kompakta i SLR-a zna se na čiju je štetu...
U ovom slučaju sam istim teleskopom i montažom snimio isti objekt, u razmaku od možda mesec dana. Prvo ide fotka sa A560: 38 jpg slika po 15sec svaka (ISO400).



Za obradu su bili zaduženi DSS i PS; redukcija šuma je bila automatska. Okular 10mm na teleskopu 150/750. Vrlo lako se primećuje da je balans boja nešto sa čim DSS baš nije u prijateljskim odnosima; a i u kasnijoj obradi to ide teško.
Međutim... U Irisu sam obrađivao slike sa EOS-a, tamo postoji komanda rgbbalance koju sam zaboravio da upišem u liniju. Posledica je da sam i ovde imao pomeren balans boja u smislu da su centralne zvezde vukle na žuto a ne na crveno kao što bi trebalo.
Bilo kako bilo ovo je HDR sastavljen od 12x15sec (ISO400) + 3x30sec (ISO400) + 7x30sec (ISO3200). Još jedan detalj mi privlači pažnju: galaksija NGC5263 13.3 magnitude levo.

Коментари