M51 NA VIŠE NAČINA

Jedan od najlepših objekata na nebu po meni je upravo ova galaksija. Okrenuta licem prema nama otkriva svoje spirale svakome ko nađe dovoljno tamnu lokaciju a apertura potrebna za tako nešto i nije previše zahtevna: 130mm newton je sasvim dovoljan na srednjem uvećanju.
Snimanje galaksija M51 i NGC5195 sam započeo Canonom A560. Uzeto je 27 slika po 15sec na ISO1600 koje su dale sledeći rezultat:



Ovog puta sam zaobišao Photoshop i ostavio malu dozu šuma. Detalji su jedva vidljivi ali ako pokušam da izvučem bilo kakve detalje iz galaksija vrlo brzo ruiniram fotos. To se lepo vidi na sledećoj slici:




Izvlačenje nekih golim okom nevidljivih detalja možda ima smisla iz RAW snimka, iz JPG je to totalno besmisleno. Zato sam angažovao Eos 20D i njime snimio 8x30sec ISO3200. Detalji koji su se videli na samo jednom light frejmu su bili fascinantni tako da je nakon obrade u Irisu, Photoshopu i NoiseNinja zaključak bio: sve je dobro sem fokusa koji je tragično promašen.







Snimao sam i na ISO400 gde sam očekivao veći dinamički raspon i više detalja u galaksijama. Balans boja i veći dinamički raspon stoje, ali je fokus i ovde totalno promašen. Hteo sam da izgrizem fokuser. 39x30sec:





Ni jedna fotka snimljena Eosom nije obrađivana sa dark, flat ili bias frejmovima. Redukcija šuma je podešena automatski.

Коментари