NOVI CYRILUS

Mesec je juče bio u interesantnoj fazi jer se terminator protezao preko kratera Teophilus, Cyrilus i Catharina i davao im upečatljiv kontrast. Šteta je to bilo slikati na meni omiljenom većem uvećanju, naročito ako se uzme u obzir atmosfera koja je bila kao pred tornado. Videli su se oblaci na sve strane i nisam imao vremena da postavljam motor nego sam na brzaka useverio i montažu vodio ručno (kao u 19. veku). Klip ima nešto preko 500 sličica sa osrednjim kvalitetom pa sam u Registaxu odabrao samo 4-5 align points jer bi sve preko toga rasparčalo sliku. Malo je u photoshopu rađeno sa curves. Cilj je bio imati kontrast a ne sitne detalje; ponekad svako poželi panoramsku sliku polovine Meseca pre nego high-end rezoluciju sa kraterima od jednog kilometra.

Sledeća slika je region oko Cyrilusa na nešto većem uvećanju, koristio sam i crop uz 4x na 10mm plossl. Upadljivo je dejstvo atmosfere; ovo je dosad verovatno najgori seeing ali sam se zainatio da slikam. U Registaxu je obrađeno oko 1000 frejmova uz samo jedan align point (toliko je loš seeing!) što je dalo neki prihvatljiv kontrast ali i donju granicu detalja od 10km.


Коментари