SLEDEĆI POKUŠAJ M31

Pošto sam prošlog puta greškom galaksiju snimao u JPEG formatu došao je red i da se iskupim za takvu glupost.
Da bi slike sa većim dinamičkim rasponom uspele koristi se HDR tehnika. Ovde sam koristio iste dužine izlaganja ali sa različitim vrednostima ISO: 53x30sec ISO3200 i 14x30sec ISO800.



Vetar je bio prilično jak ali sam snimao od kuće tako da sam imao donekle zaštitu. Doduše i EQ6 prilično lepo drži teleskop kad duva vetar, dosad sam samo jednom imao problem - dok nisam ustanovio da prstenovi nisu dotegnuti.
Na slici je koma evidentna kao i činjenica da se trebalo potruditi oko balansa boja. Sam početni stack-ovi koje sam dobio u Irisu su daleko od ovoga i upravo tu se vidi razlika između JPG i RAW formata.
Da kažem nešto i o objektima na slici: o M31 svi znaju sve. O M32 koja se vidi dole desno od jezgra zna se da je mala i sjajna galaksija - pratilac M31. Njena magnituda je 8.1.
Fascinantiji pratilac je M110 koja se, nažalost, nalazi van vidnog polja teleskopa.

Коментари